25 лютого 2021 року виповниться 150 років від дня народження Лесі Українки – однієї із центральних постатей в історії національної культури.

ВКЛЮЧЕННЯ ВІДЗНАЧЕННЯ 150-РІЧЧЯ ДНЯ НАРОДЖЕННЯ ЛЕСІ УКРАЇНКИ ДО КАЛЕНДАРЯ ПАМ’ЯТНИХ ДАТ ЮНЕСКО НА 2021 РІК
Леся Українка (справжнє ім’я – Лариса Петрівна Косач) (1871–1913) – українська поетеса, прозаїк, драматург, публіцист, перекладач, культурний діяч.
Народилася 25 лютого 1871 року в місті Новограді-Волинському в родині високоосвіченого поміщика, який дуже любив літературу та живопис. Мати, Ольга Петрівна Драгоманова-Косач – письменниця, яка творила під псевдонімом Олена Пчілка, була активною учасницею жіночого руху, видавала альманах “Перший вінок”. У будинку Косачів часто збиралися письменники, художники і музиканти, влаштовувалися вечори і домашні концерти.
Поетичний хист Лесі Українки формувався і зміцнювався не лише на величній духовності й героїчній історії свого народу, а й творчому засвоєнні найкращих надбань світової літератури і мистецтва, чому значною мірою сприяли родинні обставини та те інтелігентне оточення, в якому вона перебувала і виховувалася.
Окрім рідної української, вона вільно володіла мовами: німецькою, французькою, латинською, давньогрецькою, італійською, англійською, іспанською, російською, польською, болгарською, вільно читала твори чеських і словацьких письменників. Саме постійне зацікавлення світовою літературою і історією дозволило їй у 1890 році написати підручник «Стародавня історія східних народів», який було вперше видано у 1918 році в Катеринославі.
Леся Українка розширила традиційні жанри української літератури. Вона принесла нові літературні образи – з Давнього Єгипту (цикли «Весна в Єгипті», «Єгипетські фантазії» та «Ізраїль в Єгипті»), давньоєврейської історії («У полоні», «На руїнах»), періоду раннього християнства («Руфін і Прісцілла», «Адвокат Мартіан»), європейського Середньовіччя («Роберт Брюс», «Стара казка»).
У роботах на тему національно-визвольної боротьби з’являються нові образи борців за волю, незалежність, свободу України (поема «Самсон», поетичний цикл «Сльози-перли», «Невільницькі пісні», «Триптих», «Оргії»).
Основними джерелами творчості Лесі Українки стали її власні переживання. Завдяки їм в українській поезії з’явилися надзвичайно прекрасні по глибині ліричності, душевного драматизму і психологізму твори. Вона вдосконалила формальні можливості української поезії, розвинула естетичні концепції літератури, розширила жанрові і стилістичні можливості поезії, прози, драматургії. Леся Українка стала найбільшим збирачем українського фольклору, зберігши його для нащадків, знала близько 500 народних пісень, написала роботу по фольклористиці Купала на Волині.
Визначний внесок у розвиток світової культури зробила Леся Українка і своїми перекладами творів письменників багатьох літератур українською мовою. До перекладацької діяльності письменниця підходила надзвичайно серйозно. Вона наголошувала, що переклади повинні бути здійснені на високому професійному рівні, а для цього перекладач обов’язково повинен користуватися оригіналом, а отже і вільно володіти багатьма мовами. А ставши відомою письменницею, вона виробила об’ємну програму перекладу українською мовою творів Гоголя, Достоєвського, Л. Толстого, Сервантеса, Петрарки, Шекспіра, Мольєра, Вольтера, Руссо, Бомарше, Бернса, Гете, Шіллера, Байрона, Вальтера Скотта, Бальзака, Беранже, Гейне, Гюго, Лесажа, Леопарді, Лонгфелло, Жорж Санд, Сталь, Флобера, Золя, Міцкевича, Сирокомлі, Конопницької, Красицького, Крашевського, Ожешко, Сенкевича, Словацького та багатьох інших. Уже оцей перелік прізвищ визнаних у всьому світі митців художнього слова засвідчує про неабияку обізнаність Лесі Українки з найкращими надбаннями світової літератури, з якими вона намагалася ознайомити український народ з метою піднесення його інтелектуального і культурного рівня.
Поезія Лесі Українки у виконанні учнів 11 класу
“Contra spem spero”-Л.Українка.Читає учень 9-А класу, Москвін Олександр
“Хто Вам сказав,що я слабка…”(Л.Українка)Читає учениця 6-А класу Шульга Анна
До Міжнародного дня рідної мови-21 лютого
До Міжнародного дня рідної мови.Спільний проект учнів школи-картаУкраїни “Мова нас єднає”
























Довгоочікувана зустріч дітей з письменницею Вікторією Солтіс-Доан та майстер-клас з виготовлення закладинки – героя терапевтичної книжки “Кіт, який любив апельсини”.
У процесі творчості дитина розвивається інтелектуально й емоційно, визначає своє ставлення до життя та своє місце в ньому.За допомогою малюнку відтворюється навколишній світ.Дитина малює все, що її оточує. Під час малювання вона фантазує, проявляє уяву, ділиться своїми враженнями, почуттями.
Що таке дисграфія ?
Як вчителю зробити навчання для дітей легшим?
Практичними порадами з вчителями та асистентами вчителів початкових класів поділилася логопед-Анна Моісеєнко.

Позаду перший тиждень дистанційного навчання…Проаналізувавши його разом з колегами дійшли єдиного висновку:”Потрібно впевнено йти вперед. Як би не було складно! Які б перешкоди на шляху не з’являлися…”
Педагоги поділилися своїми новими вміннями та навичками, при роботі в zoom та електронному журналі HUMAN.
Вчителі щодня знаходили цікаві та сучасні форми для навчання та розвитку вихованців, ті що народжують у школярів бажання опанувати нові технології й навички.
А труднощі,які виникали, були успішно подоланні завдяки неоціненній підтримці батьків учнів.


“Круглий стіл !САмооцінювання в НУШ




Нещодавно в школі відбулася акція “Дорогою добра та сердечності”.Дитячі малюнки, вітальні листівки, різні смаколики,каву, чай бійці отримали у переддень Святого Миколая.Ми щасливі від того,що частинка нашого тепла, буде зігрівати захисників,адже всі разом дуже хотіли передати не просто подарунки,а звичайне людське тепло, турботу, любов і показати,що воїнів чекають вдома і хочуть, щоб вони повернулися живими.